לאחר סריקה באתרי אינטרנט שלנו, אנחנו רואים שלפחות 70 אחוז מהגולשים הם מהנייד ולכן אנו משקיעים את מרב המאמצים כדי לבנות ה- אתרי אינטרנט שלנו בהתאמה רספונסיבית ומשקיעים בעיקר בנייד.
איך מתאימים אתר אינטרנט לנייד? ומה הדגשים שצריך לשים לב אליהם?
אני מאמין ששמעתם על המושג "חווית משתמש" ו"UX/UI", ובטח יש עוד הרבה שמות מפוצצים להגדרה הזאת, אך מה שזה אומר בגדול: התאמה לצורכי הגולש, בעצם לחשוב אילו אנחנו גולשים באתר שלנו מה היינו צריכים כדי להרגיש חווית משתמש נוחה ומעניינת.
יש אתרים רבים שהם בהחלט נראים מעולה העיצוב מושלם אבל הבעיה היא שלא ברור מה צריך לעשות באתר, ובמצב כזה של חוסר עונים הגולש עוזב את האתר וחבל לנו על כל גולש.
אז מה הם הדגשים שדיברנו עליהם?
נתחיל מלמעלה – נכון! ההדר!!
- דבר ראשון שיהיה דביק (שתמיד ישאר מול העיניים)
- בצד ימין או שמאל שימו את הכפתור של שלושה קווים שפותח את התפריט
- בצד השני שימו בצורה עדינה את הלוגו, עדיף שהלוגו יהיה בצבע אחיד כדי שיראה ברור גם בקטן.
- כפתור קריאה לפעולה (לא חובה) כדאי להוסיף באתרי אינטרנט שלכם הנעה לפעולה ולחשוב כיצד אפשר לעשות אותה הכי קלה וברורה שיש נרחיב על זה במאמר אחר.
התפריט:
עידן אתרי האינטרנט הולך ומשתנה אז גם תדאגו שהתפריט של האתר שלכם שיראה קצת מקצועי, תפריט שנתפח מצד שמאל (אם האתר בעברית כמובן), שמציג את הדפים בצורה ברורה וידידותית עדיף לחצנים עם אייקונים.
כותרת HERO:
הקבלת פנים בואו נקרא לזה ככה, אך אומרים "רושם ראשוני הכי חשוב" אז הקבלת פנים באתר שלנו חייב להיות מאוד ייצוגי ולתאים אותה לקהל היעד שלנו, זה החלון ראווה של העסק שלנו, היא כמה דגשים טובים:
- לא לשים את הלוגו בענק, היחיד שזה ישרת אותו זה בעל העסק, אותנו הגולשים מעניין מה יש לאתר להציעה לנו.
- לשים את ההצעה הכי מעניינת שלכם בגדול, זאת אומרת שאם אתם משרד עורכי דין לענייני סכסוכי שכנים אז תכתבו "תנו לנו לייצג אותך בכבוד שיפתור כל סכסוך עם השכן שלך".
- לא לספר יותר מידי על העסק בכותרת הראשונה, מה שהגולש רואה זה, אנחנו.. אנחנו… אנחנו.. תספרו לגולש מה הוא יכול להרוויח מכם במקום.
- תדאגו שכתב יצא בגודל המתאים שכן יראה ככותרת H1 אך שלא יתפוס את כל המסך זה לא נראה טוב.
- שימו כפתור עם חץ למטה שיזיז את הגולש להתחיל לקרוא, זה כמו בכניסה לחנות שיש שלט של כניסה.
- כפתור עם הנעה לפעולה לגולשים שאין להם זמן לשמוע יותר מידי על העסק, לדוגמה עם המשרד עורכי דין שימו כפתור שאומר "מעוניין בייעוץ מקצועי ללא עלות לחץ כאן"
התוכן באתר:
גופן בגודל של 18px מינימום 16px, יותר קטן מזה אי אפשר לקרוא והכי מדהים שזה אותו הדבר בין גלישה בנייד ולמחשב שולחני, ויותר גדול מזה יחשבו שהאתר מדבר למבוגרים או לילדים בגיל הרך.
שימו תמונות מעניינות עדיף תמונות ללא רקע זה משתלב ממש יפה באתרי אינטרנט.
חשוב מאוד! לא להשתגע עם העיצוב שמרו על קלס באתר עיצוב נקי וברור בלי יותר מידי מעברים משונים לפעמים יותר מידי רק יהרוס, ואני יודע את זה כי אני מאוד מאוד אוהב להשקיע בעיצוב אתרים שלי והאתרי אינטרנט הראשונים שלי היו נראים טוו מאצ' מעוצבים, חשבתי בהתחלה שזה יפה אבל אם הזמן אתה אומר לעצמך איך עשיתי דבר כזה.
הקריאה לפעולה:
בואו נגיד ככה זה המטרה של האתר, זה הסיבה שאנחנו צריכים את האתר שלנו, תנו המון מחשבה על הקריאה לפעולה ותשקיעו בה הכי הרבה ותחשבו כיצד אתם הייתם משאירים פרטים או מבצעים כל פעולה שהאתר מבקש ממכם בצורה הכי ידידותית עבורכם, כמה דגשים ככה בקטנה:\
- צבעים שונים משאר האתר כדי למשוך את תשומת הלב של הגולש.
- במקום שמתאים להגיע לשלב הזה, יש אתרים שכל רגע יש לך מקום להשאיר פרטים זה לא נראה טוב הגולשים לא אוהבים שמוכרים להם תזכרו אתם בעצם הגולשים מה יניע אתכם לפעולה, אני בטוח שלא בגלל שכל רגע יקפוץ לכם טופס תשאיר פרטים.
- כותרת משכנעת זה אובייס.
- שמרו על אותו קריאה לפעולה בכל האתר.
חייגו עכשיו:
הכפתור שמעולל קסמים באתר, לחצן ה- "חייגו עכשיו" אנחנו שגולשים באתרי אינטרנט לא ממהרים לחייג יש כאלה שכן אבל זה הקהל המבוגר יותר שחייב שיסבירו לו בטלפון אבל אנחנו יודעים שברגע שחייגנו הם לא יעזבו אותנו אנחנו נהיינו ליד מהלך, אבל אנחנו נחייג אם נרגיש שזה בהחלט יעזור לנו.
תשקיעו בכפתור שיפתח איזה חלון עם תמונה של הנציג, כמו כאן באתר שלנו בצד ימין למטה, כן תלחץ על זה לא יקרה כלום רק תראה מה אני מתכוון.
אני מקווה שקיבלתם כאן את המידע שחיפשתם אם אתם צריכים עזרה תרגישו חופשי להתקשר.