בעידן הוויזואלי בו אנחנו חיים המסרים הגרפיים צצים בכל פינה ולעיצוב גרפי יש השפעה רבה בגיבוש התדמית המבוקשת, העברת המסר השיווקי לקהל היעד וקביעת הטון בחברה ובתרבות. תחום העיצוב הגרפי עבר אבולוציה מעניינת ומפתיעה לאורך השנים וכיום מעצבים גרפיים מתבססים על תוכנות גרפיות מתקדמות ליצירת תוצרים גרפיים והיכולות העיצוביות השתכללו פלאים הודות לכלים הייחודיים שמציעות המערכות לגרפיקאים.
מה עושים מעצבים גרפיים?
מעצבים גרפיים אחראים, בין היתר, על הפקת לוגואים, כרטיסי ביקור, עיצוב אתרים, שלטי חוצות, ממשקים תוכנה, אפליקציות, מגזינים ועוד שילובים יצירתיים של תוכן חזותי.
שילובים בין צבע, צורה, גודל, מרקם במרחב ושימוש בעקרונות גרפיים מנחים כמו איזון, קונטרסט, פרופורציה.
במרוצת השנים עם התפתחות הכלים הגרפיים מורגש מעבר מעיצוב גרפי של מוצרי דפוס לעיצוב חזותי אינטראקטיבי כמו עיצוב חוויית משתמש באתרי אינטרנט הנוגע למסע שהמשתמש עובר באתר, אנימציה ועיצוב דפי נחיתה, באנרים ועיצוב לרשתות החברתיות.
העבודה בתחום מחייבת תשומת לב לפרטים, ראייה חזותית, חשיבה יצירתית, שליטה רבה בתוכנות של גרפיקה ממוחשבת וכן חשיבה אסטרטגית ועסקית.
ניתן להשתלב במגוון מקומות עבודה כמו משרדי מדיה ופרסום, חברות הייטק, פיננסים ופרמה ולעבוד כפרילנסר או כשכירים בסגנון עבודה קבוע או גמיש.
מהי ההשפעה של עיצוב גרפי על התדמית של העסק?
עיצוב גרפי תורם רבות בהצלחה העסקית ובבניית תדמית של חברות רבות – הצלחה של קמפיינים והנעת משתמשים להקליק ולהשאיר פרטים או לבצע רכישה ומכאן גם הביקוש הרב שיש למעצבים גרפיים במיוחד היום בעידן הדיגיטלי בביצוע המרות.
ישנם מעצבים גרפיים אשר בוחרים להתמקד בעיצוב לוגו ואחרים בעיצוב אתרים ויש מעצבים גרפיים המספקים מגוון רחב של שירותים בסטודיו אחד, כולל עבודה משותפת עם אנשי שיווק, מכירות ופרסום.
בכוחה של גרפיקה טובה ליפות חומרים שיכולים להיות באנליים או משעממים, לשפר את חוויית המשתמש של הגולשים ולהפוך את חוויית הגלישה למעניינת ואטרקטיבית יותר כמו גם להעביר מסר שקשה לקלוט בטקסט או במילים ולהמחיש אותו באמצעים גרפיים שעושים הבדל גדול.
על מנת להשתלב בתחום מעצבים עוברים הכשרות שונות המוצעות במגוון פורמטים ומסלולים: יש מי שלומדים קורסים קצרים וממוקדים ואחרים לימודי תואר ויש גם מי שלמדו בעצמם ויחד עם מוטיבציה, כישרון ומיומנות מצליחים לספק עבודה טובה, לחדש ולהתפתח תוך כדי תנועה בתהליכי העבודה.
כיצד בוחרים מעצב גרפי לעבודת גרפיקה ומיתוג?
בבואכם לבחור מעצב גרפי חשוב שתתייחסו לתיק העבודות – הפורטפוליו שלו ובעיקר לפרויקטים דומים לפרויקט שלכם או מעוררי השראה על מנת לבחון את הניסיון שיש למעצב והיכולת שלו לפצח בריף ולהתמודד עם אתגרים ביצירת תוצרים גרפיים מעניינים.
יש חשיבות רבה לביצוע עיצוב גרפי לפי אופי העסק. למשל: עיצוב שמתאים לעורכי דין או למהנדסים, לחברות בתעשיית המדיקל או לחברות בתעשיית הקמעונאות.
ישנם כל מני אלמנטים ומוטיבים שעובדים מהבחינה הפסיכולוגית על המשתמשים והציפייה ממעצבים גרפיים היא מצד אחד, לחדש ומצד שני, להתכתב עם השפה הרווחת בתעשייה על מנת להגיע למשתמשים שידעו לזהות ולשייך את המוצר לתחום.
כדי להפיק את המקסימום ולייעל את התהליך וגם להעלות את הסיכויים שהתוצר הגרפי יהיה מרשים, כדאי לפנות לסטודיו למיתוג עם מעצבים גרפיים מיומנים שיוכלו למפות יחד אתכם את הצרכים, להכיר את המתחרים ולהבין איך אפשר לבדל את בית העסק על רקע התחרות הצפופה בענף, מה יהיה הלוגו המתאים וכיצד להגיש מבחינת שילובי גוונים ופרזנטציה יחד עם המלל את עבודת הגרפיקה בדרך המרשימה והזכירה ביותר.